Στις 28 Ιούνη του '14 ενημερώναμε τον τόπο μας για ακόμα ένα εργασιακό έγκλημα που συντελείται στον εργασιακό χώρο του Ιπποδρόμου με αφορμή επιστολή της Ελένης Καλαμπόκα, εργαζόμενης με σύμβαση μιας μέρας στον ΟΔΙΕ και συνδικαλίστριας στον χώρο του Ιπποδρόμου τα τελευταία 30 χρόνια.
H Ελένη Καλαμπόκα μας ενημέρωνε μεταξύ άλλων ότι [... Στις 30-6-2011 η διοίκηση της ΟΔΙΕ ΑΕ, με αιτιολογία την περικοπή των δαπανών, απέλυσε συναδέλφους τηλεφωνικά λέγοντας τους ότι ο οργανισμός μετά από 20 τουλάχιστον χρόνια δουλειάς δεν χρειάζεται άλλο τις υπηρεσίες τους! ...]. Παρακάτω συμπλήρωνε [...Την Τετάρτη 18 Ιούνη '14 έγινε μια ιπποδρομία «ειδικού σκοπού» τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για την συνέχιση της δραστηριότητας του οργανισμού, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του. «Να βοηθήσουμε να μην κλείσει ο ιππόδρομος», είπαν αυτοί, που αποφάσισαν να δουλέψουμε χωρίς να φανούμε πουθενά, που επικαλέστηκαν τον εθελοντισμό και εκμεταλλεύτηκαν τον παραλυτικό φόβο που προκαλεί η προοπτική της απόλυσης και της ανεργίας. Όλοι σχεδόν οι εργαζόμενοι «προσφέρθηκαν» να δουλέψουν χωρίς κανένα προαπαιτούμενο...]. ! Κατέληγε δε, προσκαλώντας όλους τους εργαζόμενους [... Να σταματήσουμε το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Να γίνουμε εμπόδιο στα σχέδιά τους!].
Ποιά είναι όμως τα σχέδια τους;
Πολλές «μαύρες τρύπες» στην υπόθεση της παραχώρησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος σε συνδυασμό με την απαξίωση του ολυμπιακού ακινήτου στο Μαρκόπουλο, το οποίο κόστισε περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ, διακρίνουν ειδικοί του κλάδου.
Η πώληση του στοιχήματος, αλλά όχι του ΟΔΙΕ που έχει την ακίνητη περιουσία, καθώς και υπέρογκα χρέη, η τύχη των ελληνικών ιπποδρομιών, οι φήμες ότι οι νέοι ιδιοκτήτες θέλουν να παίζουν στοίχημα μόνο με ξένους αγώνες, αλλά και το μέλλον του ακινήτου - φιλέτο στο Μαρκόπουλο είναι ορισμένα από τα ζητήματα που ζητούν απάντηση.
Από τη μία βλέπουμε την απαξίωση (εσκεμμένα;) του χώρου σε συνδυασμό με τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί και από την άλλη το ΤΑΙΠΕΔ εργάζεται ... πυρετωδώς για την κατάληξη του διαγωνισμού για το Στοίχημα δίνοντας περιθώριο μέχρι το τέλος του Ιούλη στους δύο ενδιαφερομένους (Intralot συμφερόντων Κόκκαλη και PMU Γαλλικών συμφερόντων) για να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους για τη χορήγηση του δικαιώματος αποκλειστικής διοργάνωσης και διεξαγωγής του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στην Ελλάδα για 20 χρόνια.
Κι ενώ ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες για εσκεμμένη εγκατάλειψη του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο, με στόχο ουσιαστικά την κατάργηση των ελληνικών ιπποδρομιών. Όπως καταγγέλλουν φορείς του κλάδου, υπάρχει σκόπιμος διαχωρισμός του «φιλέτου», που είναι το στοίχημα, από το ακίνητο στο Μαρκόπουλο και τις δραστηριότητές του. Οι φήμες αναφέρουν ότι στα τεύχη δημοπράτησης, τα οποία οι ιπποδρομιακοί φορείς ζητούν να τους αποσταλούν, δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για συνέχιση της λειτουργίας των ελληνικών ιπποδρομιών. «Οι δύο μνηστήρες του διαγωνισμού θέλουν το φιλέτο που είναι το στοίχημα, αλλά η συνεχιζόμενη από το 2010 απαξίωση του Μαρκόπουλου δείχνει ότι θέλουν να κλείσουν τις ελληνικές ιπποδρομίες και να πουλούν ξένους αγώνες», λένε όσοι γνωρίζουν τα γεγονότα.
Ωστόσο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει και ... άνεμος real estate που φουσκώνει τα πανιά των επενδυτών. Συγκεκριμένα, ο Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο θεωρείται από μόνος του «φιλέτο» της κτηματαγοράς, καθώς πρόκειται για 1.000 στρέμματα και δομημένη επιφάνεια 33.000 τετραγωνικών μέτρων. Το Ολυμπιακό ακίνητο έχει περάσει στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ και, εκτός από τα κτίρια και τους χώρους του Ιπποδρόμου, σημαντικό για τους επενδυτές είναι ότι έχουν προβλεφθεί ιδιαίτερα ελκυστικές χρήσεις. Ο επενδυτής που θα αναλάβει το ακίνητο μέχρι 99 χρόνια θα μπορεί να προχωρήσει στην ανάπτυξη και την εκμετάλλευση γηπέδου γκολφ, ξενοδοχείου, χώρων εστίασης, καταστημάτων, ενώ σε προκαθορισμένες περιοχές υπάρχει η δυνατότητα διεξαγωγής εκθέσεων και δημοπρασιών. Παράλληλα προβλέπονται χρήσεις που σχετίζονται με το ιππικό κέντρο, όπως μουσείο, πάρκινγκ, γήπεδα κ.λπ.
Η θέση του ακινήτου αποτελεί επίσης πλεονέκτημα για τον επενδυτή, καθώς βρίσκεται 40 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας και σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ έχει εύκολη πρόσβαση από την Αττική Οδό. Βρίσκεται επίσης σε κοντινή απόσταση από πολυτελή ξενοδοχεία.
Ανάμεσα σ' αυτή την ... παραζάλη ξεπουλήματος με τον "μανδύα" αναπτυξιακών επενδύσεων ... ψήνεται και η πληροφορία πως στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει κινητικότητα από Κινέζους που εξετάζουν την απόκτηση έκτασης δίπλα στον Ιππόδρομο για την κατασκευή μίας «China Town». Ενα τέτοιο σενάριο δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη και για το Ολυμπιακό ακίνητο, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στον εν εξελίξει διαγωνισμό για το ιπποδρομιακό στοίχημα και κόστισε πάνω από 120 εκατ. ευρώ το 2004 συν τους τόκους, ενώ ο ΟΔΙΕ φορτώθηκε με δάνεια 200 εκατ. ευρώ. Οι ιπποδρομιακοί φορείς αναρωτιούνται με ποιον τρόπο θα αξιοποιηθούν οι τεράστιες εγκαταστάσεις του Μαρκόπουλου χωρίς να «αναστηθεί» ο ιππόδρομος.
Έτσι λοιπόν η ... παντρειά του Ιπποδρόμου με την «China Town» φαντάζει σαν ένα ... ζευγάρι "όνειρο" που όμως ξεχωρίζει τους "Αμνούς από τα Ερίφια"!!
Η ... προίκα του "πετάει" στο δρόμο 2.500 οικογένειες που ζουν από την δραστηριότητά του, αναλαμβάνει μόνο την διαχείρηση του στοιχήματος και όχι του ΟΔΙΕ (που έχει την ακίνητη περιουσία, καθώς και υπέρογκα χρέη), υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις κατάργησης των Ελληνικών Ιπποδρομιών και ότι αυτό συνεπάγεται (όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της Ενωσης Ιδιοκτητών Δρομώνων Ιππων Ελλάδος Χρήστος Θεοδωράκης) και το σημαντικότερο δεν έχουμε σαφή εικόνα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (απόβλητα, έλλειψη διαχείρησης και επεξεργασίας λημάτων, ελλειπής υποδομή αποχετευτικού δικτύου, συγκοινωνιακός φόρτος και ατμοσφαιρική επιβάρυνση, υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος λόγω του οικιστικού υπερδιπλασιασμού με κόστη κατασκευής ... "κρίσης", κ.α.).
Το κερασάκι στην τούρτα του ξεπουλήματος είναι πως αφού αρχικά, προσφορές είχαν καταθέσει η γαλλικών συμφερόντων εταιρεία PMU και η ελληνική Intralot, συμφερόντων του επιχειρηματία Σωκράτη Κόκκαλη σύμφωνα με πληροφορίες, η PMU πρόκειται να αποσυρθεί και δεν θα προσέλθει καν να υποβάλει δεσμευτική προσφορά. Όλα δείχνουν ότι η Intralot, στην περίπτωση που αναλάβει την άδεια του ιπποδρομιακού στοιχήματος, θα επιχειρήσει να συμψηφίσει το ετήσιο μίσθωμα με τις οφειλές του ΟΔΙΕ προς την ίδια. Η εταιρεία έχει εγείρει αξιώσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ προς τον ΟΔΙΕ, οι οποίες είναι γνωστές στο ΤΑΙΠΕΔ εδώ και πολλούς μήνες, λόγω των εξωδίκων που έχει αποστείλει στο Ταμείο η επιχείρηση. Ο ΟΔΙΕ, έχει ταμειακή ρευστότητα με αποτέλεσμα να σωρεύονται χρέη προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά Ταμεία και τους προμηθευτές (Intralot, PMU, ΔΕΗ κ.ά.).
Στις 29 Σεπτεμβρίου εκπνέει η προθεσμία που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να λύσει τον γόρδιο δεσμό του ελληνικού ιππόδρομου.
Στην περίπτωση που δεν υπάρξει κανένας ενδιαφερόμενος, τότε ο ιππόδρομος κινδυνεύει με λουκέτο, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αναμένεται να δώσει άλλη ευκαιρία στην ελληνική κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ για τη διεξαγωγή ενός νέου διαγωνισμού.
Πηγές πληροφοριών: forkeratea.com, ethnos.gr, koolnews.gr
Ιπποδρομιακές έννοιες: cosmicway.net
Έρευνα-Σχολιασμός: Ν. Η. Κασίμης
H Ελένη Καλαμπόκα μας ενημέρωνε μεταξύ άλλων ότι [... Στις 30-6-2011 η διοίκηση της ΟΔΙΕ ΑΕ, με αιτιολογία την περικοπή των δαπανών, απέλυσε συναδέλφους τηλεφωνικά λέγοντας τους ότι ο οργανισμός μετά από 20 τουλάχιστον χρόνια δουλειάς δεν χρειάζεται άλλο τις υπηρεσίες τους! ...]. Παρακάτω συμπλήρωνε [...Την Τετάρτη 18 Ιούνη '14 έγινε μια ιπποδρομία «ειδικού σκοπού» τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για την συνέχιση της δραστηριότητας του οργανισμού, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του. «Να βοηθήσουμε να μην κλείσει ο ιππόδρομος», είπαν αυτοί, που αποφάσισαν να δουλέψουμε χωρίς να φανούμε πουθενά, που επικαλέστηκαν τον εθελοντισμό και εκμεταλλεύτηκαν τον παραλυτικό φόβο που προκαλεί η προοπτική της απόλυσης και της ανεργίας. Όλοι σχεδόν οι εργαζόμενοι «προσφέρθηκαν» να δουλέψουν χωρίς κανένα προαπαιτούμενο...]. ! Κατέληγε δε, προσκαλώντας όλους τους εργαζόμενους [... Να σταματήσουμε το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Να γίνουμε εμπόδιο στα σχέδιά τους!].
Ποιά είναι όμως τα σχέδια τους;
Πολλές «μαύρες τρύπες» στην υπόθεση της παραχώρησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος σε συνδυασμό με την απαξίωση του ολυμπιακού ακινήτου στο Μαρκόπουλο, το οποίο κόστισε περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ, διακρίνουν ειδικοί του κλάδου.
Η πώληση του στοιχήματος, αλλά όχι του ΟΔΙΕ που έχει την ακίνητη περιουσία, καθώς και υπέρογκα χρέη, η τύχη των ελληνικών ιπποδρομιών, οι φήμες ότι οι νέοι ιδιοκτήτες θέλουν να παίζουν στοίχημα μόνο με ξένους αγώνες, αλλά και το μέλλον του ακινήτου - φιλέτο στο Μαρκόπουλο είναι ορισμένα από τα ζητήματα που ζητούν απάντηση.
Από τη μία βλέπουμε την απαξίωση (εσκεμμένα;) του χώρου σε συνδυασμό με τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί και από την άλλη το ΤΑΙΠΕΔ εργάζεται ... πυρετωδώς για την κατάληξη του διαγωνισμού για το Στοίχημα δίνοντας περιθώριο μέχρι το τέλος του Ιούλη στους δύο ενδιαφερομένους (Intralot συμφερόντων Κόκκαλη και PMU Γαλλικών συμφερόντων) για να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους για τη χορήγηση του δικαιώματος αποκλειστικής διοργάνωσης και διεξαγωγής του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στην Ελλάδα για 20 χρόνια.
Κι ενώ ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες για εσκεμμένη εγκατάλειψη του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο, με στόχο ουσιαστικά την κατάργηση των ελληνικών ιπποδρομιών. Όπως καταγγέλλουν φορείς του κλάδου, υπάρχει σκόπιμος διαχωρισμός του «φιλέτου», που είναι το στοίχημα, από το ακίνητο στο Μαρκόπουλο και τις δραστηριότητές του. Οι φήμες αναφέρουν ότι στα τεύχη δημοπράτησης, τα οποία οι ιπποδρομιακοί φορείς ζητούν να τους αποσταλούν, δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για συνέχιση της λειτουργίας των ελληνικών ιπποδρομιών. «Οι δύο μνηστήρες του διαγωνισμού θέλουν το φιλέτο που είναι το στοίχημα, αλλά η συνεχιζόμενη από το 2010 απαξίωση του Μαρκόπουλου δείχνει ότι θέλουν να κλείσουν τις ελληνικές ιπποδρομίες και να πουλούν ξένους αγώνες», λένε όσοι γνωρίζουν τα γεγονότα.
Ωστόσο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει και ... άνεμος real estate που φουσκώνει τα πανιά των επενδυτών. Συγκεκριμένα, ο Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο θεωρείται από μόνος του «φιλέτο» της κτηματαγοράς, καθώς πρόκειται για 1.000 στρέμματα και δομημένη επιφάνεια 33.000 τετραγωνικών μέτρων. Το Ολυμπιακό ακίνητο έχει περάσει στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ και, εκτός από τα κτίρια και τους χώρους του Ιπποδρόμου, σημαντικό για τους επενδυτές είναι ότι έχουν προβλεφθεί ιδιαίτερα ελκυστικές χρήσεις. Ο επενδυτής που θα αναλάβει το ακίνητο μέχρι 99 χρόνια θα μπορεί να προχωρήσει στην ανάπτυξη και την εκμετάλλευση γηπέδου γκολφ, ξενοδοχείου, χώρων εστίασης, καταστημάτων, ενώ σε προκαθορισμένες περιοχές υπάρχει η δυνατότητα διεξαγωγής εκθέσεων και δημοπρασιών. Παράλληλα προβλέπονται χρήσεις που σχετίζονται με το ιππικό κέντρο, όπως μουσείο, πάρκινγκ, γήπεδα κ.λπ.
Η θέση του ακινήτου αποτελεί επίσης πλεονέκτημα για τον επενδυτή, καθώς βρίσκεται 40 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας και σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ έχει εύκολη πρόσβαση από την Αττική Οδό. Βρίσκεται επίσης σε κοντινή απόσταση από πολυτελή ξενοδοχεία.
Ανάμεσα σ' αυτή την ... παραζάλη ξεπουλήματος με τον "μανδύα" αναπτυξιακών επενδύσεων ... ψήνεται και η πληροφορία πως στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει κινητικότητα από Κινέζους που εξετάζουν την απόκτηση έκτασης δίπλα στον Ιππόδρομο για την κατασκευή μίας «China Town». Ενα τέτοιο σενάριο δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη και για το Ολυμπιακό ακίνητο, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στον εν εξελίξει διαγωνισμό για το ιπποδρομιακό στοίχημα και κόστισε πάνω από 120 εκατ. ευρώ το 2004 συν τους τόκους, ενώ ο ΟΔΙΕ φορτώθηκε με δάνεια 200 εκατ. ευρώ. Οι ιπποδρομιακοί φορείς αναρωτιούνται με ποιον τρόπο θα αξιοποιηθούν οι τεράστιες εγκαταστάσεις του Μαρκόπουλου χωρίς να «αναστηθεί» ο ιππόδρομος.
Έτσι λοιπόν η ... παντρειά του Ιπποδρόμου με την «China Town» φαντάζει σαν ένα ... ζευγάρι "όνειρο" που όμως ξεχωρίζει τους "Αμνούς από τα Ερίφια"!!
Η ... προίκα του "πετάει" στο δρόμο 2.500 οικογένειες που ζουν από την δραστηριότητά του, αναλαμβάνει μόνο την διαχείρηση του στοιχήματος και όχι του ΟΔΙΕ (που έχει την ακίνητη περιουσία, καθώς και υπέρογκα χρέη), υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις κατάργησης των Ελληνικών Ιπποδρομιών και ότι αυτό συνεπάγεται (όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της Ενωσης Ιδιοκτητών Δρομώνων Ιππων Ελλάδος Χρήστος Θεοδωράκης) και το σημαντικότερο δεν έχουμε σαφή εικόνα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (απόβλητα, έλλειψη διαχείρησης και επεξεργασίας λημάτων, ελλειπής υποδομή αποχετευτικού δικτύου, συγκοινωνιακός φόρτος και ατμοσφαιρική επιβάρυνση, υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος λόγω του οικιστικού υπερδιπλασιασμού με κόστη κατασκευής ... "κρίσης", κ.α.).
Το κερασάκι στην τούρτα του ξεπουλήματος είναι πως αφού αρχικά, προσφορές είχαν καταθέσει η γαλλικών συμφερόντων εταιρεία PMU και η ελληνική Intralot, συμφερόντων του επιχειρηματία Σωκράτη Κόκκαλη σύμφωνα με πληροφορίες, η PMU πρόκειται να αποσυρθεί και δεν θα προσέλθει καν να υποβάλει δεσμευτική προσφορά. Όλα δείχνουν ότι η Intralot, στην περίπτωση που αναλάβει την άδεια του ιπποδρομιακού στοιχήματος, θα επιχειρήσει να συμψηφίσει το ετήσιο μίσθωμα με τις οφειλές του ΟΔΙΕ προς την ίδια. Η εταιρεία έχει εγείρει αξιώσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ προς τον ΟΔΙΕ, οι οποίες είναι γνωστές στο ΤΑΙΠΕΔ εδώ και πολλούς μήνες, λόγω των εξωδίκων που έχει αποστείλει στο Ταμείο η επιχείρηση. Ο ΟΔΙΕ, έχει ταμειακή ρευστότητα με αποτέλεσμα να σωρεύονται χρέη προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά Ταμεία και τους προμηθευτές (Intralot, PMU, ΔΕΗ κ.ά.).
Στις 29 Σεπτεμβρίου εκπνέει η προθεσμία που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να λύσει τον γόρδιο δεσμό του ελληνικού ιππόδρομου.
Στην περίπτωση που δεν υπάρξει κανένας ενδιαφερόμενος, τότε ο ιππόδρομος κινδυνεύει με λουκέτο, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αναμένεται να δώσει άλλη ευκαιρία στην ελληνική κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ για τη διεξαγωγή ενός νέου διαγωνισμού.
Πηγές πληροφοριών: forkeratea.com, ethnos.gr, koolnews.gr
Ιπποδρομιακές έννοιες: cosmicway.net
Έρευνα-Σχολιασμός: Ν. Η. Κασίμης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου